Herregud.
Vi ska ha praktik om två veckor(det börjar dra ihop sig rejält). Jag har haft ångest över detta sedan vi fick reda på det för kanske en månad sen. Vi har ju precis haft praktik ffs..
Igår fick jag till slut nog på att må super dåligt över saken, och det känns som alla i klassen redan fått en plats(medan jag i själva verket vet att det är bara tre eller fyra som fått, av 16 tror jag vi är nu).
Så jag skickade iväg ett välförfattat mail i eftermiddags. Jag valde givetvis en fredag eftermiddag av strategiska själ. Hade ju knappast skickat iväg mailet måndag morgon precis.
När jag ett par timmar senare redan hade fått svar blev jag lite nervös. Min första tanke innan jag öppnade mailet var "kunde de väntat lite längre för att låta det verka som att de i alla fall tänkt igenom saken innan de tackade nej". Döm om min förvåning när jag öppnar mailet och det är super positivt. Jag fick veta att de sällan tar in praktikanter men mitt mail hade tydligen gjort intryck.
wow.
Det tog en stund innan det sjönk in att han redan hade bestämt en tid för möte. Sen fick jag läsa mailet igen. Och igen. Och igen.
Jag tror knappt att det är sant, hur kunde det vara så lätt när alla tjatar om hur svårt det är och får avslag från företag efter företag?
Jag tror jag har lite flyt idag ^________________________________________^
fredag 26 oktober 2012
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar